EURES Silesia – Wirtualne Targi Pracy

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach organizuje wirtualne targi pracy „EURES Silesia”, które odbędą się 18 listopada 2025 roku na platformie WEBEXPO. Targi są częścią projektu „Wsparcie PSZ w świadczeniu usług w ramach sieci EURES” realizowanego przy wsparciu Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027. Platforma, na której będą prowadzone targi, będzie dostępna przez 6 dni.

Wydarzenie dedykowane jest osobom poszukującym pracy, bezrobotnym oraz pracodawcom z województwa śląskiego. Celem targów jest ułatwienie osobom poszukującym pracy znalezienia zatrudnienia oraz pomoc pracodawcom w znalezieniu odpowiednich kandydatów.

Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach organizuje targi pracy on-line pn. „EURES Silesia – Wirtualne Targi Pracy”, w ramach projektu własnego „Wsparcie PSZ w świadczeniu usług w ramach sieci EURES” realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021- 2027 dla Priorytetu: FESL.05 Fundusze Europejskie dla rynku pracy w zakresie Działania: FESL. 05.10 EURES dla PSZ.
 
Wydarzenie on-line odbędzie się w dniu 18 listopada 2025 r. na platformie internetowej WEBEXPO.
 
Platforma będzie dostępna przez kolejnych 6 dni.
 
Targi Pracy skierowane są do osób poszukujących pracy, osób bezrobotnych i pracodawców z terenu całego województwa śląskiego. Głównym celem przedsięwzięcia jest ułatwienie osobom poszukującym pracy znalezienie zatrudnienia, a pracodawcom znalezienie odpowiednich kandydatów.


Europejski Kongres MŚP 2025 HERE & NOW

Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach będzie gospodarzem 15. edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który odbędzie się 27-28 października 2025. Hasło tegorocznej edycji „HERE & NOW” zachęca do działania w dynamicznym świecie. Kongres przyciąga nie tylko MŚP, ale również przedstawicieli większych firm oraz instytucji międzynarodowych, stając się miejscem, gdzie współpraca biznesowa staje się rzeczywistością.

Ubiegłoroczne wydarzenie zgromadziło blisko 10 000 uczestników oraz 350 ekspertów. Organizatorzy przygotowali 10 ścieżek tematycznych, odpowiadających współczesnym wyzwaniom, w tym AI i cyfryzację, innowacje, wyzwania w rozwoju firm oraz międzynarodowe rozmowy.

Udział w kongresie jest bezpłatny, z obowiązkową rejestracją online. Wydarzenie zakończy się panelem dyskusyjnym o demograficznych trendach na rynku pracy oraz wręczeniem nagrody „Lider Śląskiego Rynku Pracy”.

​​​​​​Już 27–28 października 2025 spotykamy się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach na 15. edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw!
 
Tegoroczne hasło przewodnie – „HERE & NOW” – to wezwanie do działania w świecie, który nie zwalnia tempa.
To coś więcej niż wydarzenie dla MŚP – Kongres od lat przyciąga nie tylko przedsiębiorców, ale także przedstawicieli dużych firm i instytucji międzynarodowych. Według Komisji Europejskiej 1 na 5 europejskich firm tego sektora współpracuje z globalnymi koncernami – EKMŚP to miejsce, gdzie biznesowe spotkania przeradzają się w realną współpracę.
Ubiegłoroczna edycja to niemal 10 000 uczestników, 350 ekspertów, ponad 100 paneli i warsztatów.
 
W tym roku organizatorzy przygotowali 10 ścieżek tematycznych, które odpowiadają na najpilniejsze wyzwania współczesnego biznesu:
HERE & NOW – ścieżka główna
  • AI oraz cyfryzacja w rozwoju firm
  • Tech Trends – start-upy i innowacje
  • Firma to ludzie
  • Bariery i wyzwania w rozwoju firm
  • Miasta przyszłości
  • Prawo i podatki
  • Finansowanie rozwoju
  • Marketing i sprzedaż
  • International Talks – ścieżka międzynarodowa
Szczegóły: www.ekmsp.eu
 
Szczególnie zapraszamy na panel dyskusyjny organizowany przez Powiatowe Urzędy Pracy Województwa Śląskiego "Demograficzne trendy a przyszłość rynku pracy" ​​​​, który odbędzie się w dniu 28.10.2025 r., w godz. 10:00-12:30 w sali balowej C.
 
Po zakończeniu panelu, nastąpi ogłoszenie wyników Konkursu o Nagrodę Powiatowych Urzędów Pracy Województwa Śląskiego „Lider Śląskiego Rynku Pracy”, organizowanego przez Prezydium Wojewódzkiego Konwentu Dyrektorów Powiatowych Urzędów Pracy Województwa Śląskiego, a także podpisanie listów intencyjnych, na które również zapraszamy.
 
Udział w wydarzeniu bezpłatny.
 
Obowiązuje rejestracja online: www.ekmsp.eu/rejestracja-uczestnikow
 

Stopa bezrobocia

  I.2025r. II.2025r. III.2025r. IV.2025r. V.2025r. VI.2025r. VII.2025r. VIII.2025r. IX.2025r. X.2025r. XI.2025r. XII.2025r.
Powiat Mikołowski 3,2 3,2 3,2 3,1 3,0 2,9 3,2 3.3        
Woj. Śląskie 3,9 3,9 3,9 3,8 3,7 3,8 4,0 4.2        
KRAJ 5,4 5,4 5,3 5,2 5,0 5,2 5,4 5,5        

 

 

Źródło: Urząd Statystyczny Bydgoszcz

 

Załączniki


Szkolenia i bony szkoleniowe


Dane statystyczne z powiatu


Lista rankingowa - REZERWA KFS

Lista rankingowa wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego, które wpłynęły do Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie w dniach 19-20.08.2025r.

Załączniki


Wydziały

W artykule przedstawiono kontakt do Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie, w tym numery telefonów oraz informacje o pokoi. W tabeli widnieją dane kontaktowe do różnych działów urzędu, w tym do dyrekcji, działu finansowo-księgowego, świadczeń, organizacji oraz centrum aktywizacji zawodowej. Każdy dział ma przypisany numer pokoju oraz numer telefonu, co ułatwia kontakt zainteresowanych interesantów.

W szczególności podano numery telefonów do poszczególnych komórek, takich jak sekretariat, księgowość, dział świadczeń, dział organizacji i innych. Umożliwia to szybkie uzyskanie potrzebnych informacji lub wsparcia w sprawach związanych z zatrudnieniem i usługami dla bezrobotnych.

Dodatkowo zawarto numery kontaktowe do doradców zawodowych oraz różnego rodzaju ofert pracy. Informacje te są istotne dla osób poszukujących zatrudnienia lub wsparcia związanego z aktywizacją zawodową.

NUMERY TELEFONÓW PUP W MIKOŁOWIE
www.mikolow.praca.gov.pl                  epuap: /pupmikolow/SkrytkaESP 
e-doreczenia: AE:PL-38650-63417-FJBES-14
 
KOMÓRKA POKÓJ / NR WEW. NR TELEFONU
Informacja 100 32 224 10 92
32 224 11 39
DYREKCJA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W MIKOŁOWIE
Dyrektor PUP
Sekretariat
316 32 325 03 70
576 246 868
Zastępca Dyrektora 208 32 325 03 85
576 248 222
DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY
Główny Księgowy PUP 319 32 325 03 91
Księgowość 311 32 325 03 75
312 32 325 03 79
315 32 325 03 78
DZIAŁ ŚWIADCZEŃ
Kierownik Działu 314 32 325 03 97
576 246 884
Ewidencja 104 32 325 03 73
576 247 582
Rejestracja 103 32 325 03 89
Informacja 100 32 224 10 92
32 224 11 39
DZIAŁ ORGANIZACJI
Kierownik działu 318 32 325 03 76
698 639 107
  313 32 325 03 95
Kancelaria / Archiwum 112 32 325 03 71
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
REFERAT PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
Projekty 204 32 325 03 81
796 761 437

576 246 923
REFERAT OBSŁUGI KLIENTA
Kierownik Działu 110 32 224 45 15
880 149 616
Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością 108 730 903 551
Obsługa A-G Stanowisko 1 107 576 246 935
796 761 353
Obsługa H-Ł Stanowisko 2
Obsługa M-Sa Stanowisko 3 106 576 246 936
796 758 128
Obsługa Sb-Ż Stanowisko 4
Zespół ds. cudzoziemców
Oferty pracy
410 32 325 03 93
795 053 367
796 764 868
Doradcy zawodowi 411 576 246 924
412 796 760 621
REFERAT INSTRUMENTÓW I ROZWOJU ZAWODOWEGO
Dotacje i refundacje kosztów
wyposażenia, subsydia
205 32 325 03 82
796 757 339
Szkolenia 202 32 325 03 83
537 182 586
Organizacja staży /
prace społecznie użyteczne
207 32 325 03 80
608 074 105
Prace interwencyjne 203 32 325 03 84
576 246 953

Informacja dla osób bezrobotnych

Od 01.09.2025r. osobisty kontakt z naszymi doradcami do spraw zatrudnienia jest możliwy:
  • od poniedziałku do piątku 
  • w godzinach od 09:00 do 14:00.
 
W celu usprawnienia obsługi, zachęcamy do kontaktów telefonicznych. ​​​​
 
Obsługa osób bezrobotnych, poszukujących pracy, biernych i nieaktywnych zawodowo (wg pierwszych liter nazwiska):
  • 576 246 935 (A - G), stanowisko 1 (parter, pokój 107),
  • 796 761 353 (H - Ł), stanowisko 2 (parter, pokój 107),
  • 576 246 936 (M - Sa), stanowisko 3 (parter, pokój 106),
  • 796 758 128 (Sb - Ż), stanowisko 4 (parter, pokój 106).​​​​​​​

Powiatowa Rada Rynku Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie

Powiatowa Rada Rynku Pracy została powołana na mocy ustawy o promocji zatrudnienia oraz rozporządzenia Ministra Pracy. Skład Rady obejmuje lokalnych liderów, w tym Starostę Mikołowskiego Mirosława Dużego jako przewodniczącego oraz Elżbietę Piecha jako wiceprzewodniczącą. Rada pełni rolę doradczą dla Starosty, koncentrując się na polityce rynku pracy, inspirowaniu zatrudnienia oraz ocenie wykorzystania Funduszu Pracy.

W zakres jej działalności wchodzi opiniowanie programów specjalnych oraz projektów aktywizacyjnych. Posiedzenia Rady zaplanowane są na wiele dat, zaczynając od stycznia 2023 do czerwca 2025 roku. Wymieniono konkretne daty posiedzeń, podkreślając ciągłość prac Rady w kontekście strategii rynku pracy na poziomie powiatowym.

Na podstawie art. 23 ust. 3- 4 i 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie rad rynku pracy.
 
 
W skład Powiatowej Rady Rynku Pracy powołani zostali:
Mirosław Duży – Starosta Mikołowski
Aneta Esnekier – Zastępca Burmistrza Mikołowa
Ewa Placha – Sekretarz Gminy Wyry
Elżbieta Piecha– Sekretarz Miasta Łaziska Górne
Janusz Ludwig – Rada OPZZ Województwa Śląskiego
Czesław Rakowski– Forum Związków Zawodowych Zarząd Województwa Śląskiego
Katarzyna Grabowska – NSZZ Solidarność Regionu Śląsko-Dąbrowskiego
Henryk Barzycki– Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców
Jan Gizdoń– Śląska Izba Rolnicza
Jan Pińkowski- Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
 

Przewodniczącym Rady wybrany został Starosta Mikołowski Mirosław Duży.
Wiceprzewodniczącą Rady wybrana została Pani Elżbieta Piecha.
 
Powiatowa Rada Rynku Pracy jest organem opiniodawczo-doradczym Starosty w sprawach polityki rynku pracy.
 
Do zakresu jej działania należy m.in. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w powiecie, ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy, opiniowanie programów specjalnych, celowość realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 

 

Posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy:

- 19.01.2023 r.

- 04.04.2023 r.

- 22.08.2023 r.

- 13.12.2023 r.

- 21.02.2024 r.

- 19.06.2024 r.

- 18.09.2024 r.

- 04.12.2024 r.

- 12.02.2025 r.

- 17.06.2025 r.

Posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy odbędzie się w dniu 25.09.2025r.


Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - informacje dodatkowe

 

Informujemy, że od 1 czerwca 2025 roku uległy zmianie zasady dotyczące przyznawania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Prosimy o zapoznanie się z nowym regulaminem, a w razie pytań zapraszamy do kontaktu z pracownikami Urzędu.

Obecnie Pracodawca będący płatnikiem VAT może wnioskować wyłącznie o kwotę netto (refundacja nie obejmuje podatku VAT). Pracodawca nie będący płatnikiem VAT może wnioskować o kwotę brutto, jeśli jednak do 5 lat stanie się płatnikiem VAT – równowartość podatku wynikająca z rozliczenia sfinansowanego w ramach wyposażenia stanowiska pracy będzie podlegała zwrotowi do Urzędu.

Maksymalna kwota, o którą może wnioskować Pracodawca to 35 000,00 zł.

Załączniki


Nabór z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego

Nabór wniosków o środki z Krajowego Funduszu Szkoleniowego organizowany przez Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ma na celu wsparcie kształcenia ustawicznego. W szczególności skupia się na osobach po 50. roku życia, z orzeczonym stopniem niepełnosprawności i osobach z niskim wykształceniem. Powiatowe urzędy pracy określą istotne obszary wsparcia na podstawie lokalnych potrzeb.

Na realizację przedsięwzięcia przewidziano kwotę 322 956,40 zł. Wnioski można składać od 19 sierpnia 2025 roku, od godz. 7:30 do 20 sierpnia 2025 roku do godz. 14:00 w siedzibie urzędu. Osoby ubiegające się o dofinansowanie muszą wykazać zgodność działań z priorytetami KFS oraz potrzebami lokalnego rynku pracy.

Koszty usług muszą być konkurencyjne wobec rynku, a realizatorzy usług kształcenia powinni posiadać odpowiednie certyfikaty. Istotne jest także uzasadnienie potrzeby kształcenia i przedstawienie planów zatrudnienia uczestników po ukończeniu szkoleń. Wszystkie niezbędne dokumenty i regulamin dostępne są na stronie urzędowej.

Ważne jest, że nie zachowuje się kolejności zgłoszeń; liczy się czas wpływu wniosku do urzędu. Udzielenie odpowiedzi na wnioski zależy od zainteresowania, co może skutkować przedłużeniem terminu odpowiedzi. Środki muszą być wykorzystane w roku, w którym zostały przyznane.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Regulamin KFS 2025 rezerwa.doc:

    Załącznik zawiera regulamin przyznawania środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie na rok 2025, określając zasady, warunki i priorytety wydatkowania tych funduszy. Kluczowym punktem dokumentu jest potwierdzenie, że wsparcie ma na celu finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników, z wyłączeniem obowiązkowych szkoleń, oraz że o przyznanie środków mogą ubiegać się tylko ci pracodawcy, którzy zatrudniają pracowników na umowę o pracę.

  • karta oceny 2025 formalna (5).odt:

    Załącznik dotyczy formalnej oceny wniosku pracodawcy o dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, zawierającej wymagane informacje oraz dokumenty. Kluczowym punktem jest ocena spełnienia przez wnioskodawcę warunków formalnych, takich jak zatrudnienie pracowników i zgodność z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej.

  • karta oceny 2025 merytoryczna (5).odt:

    Załącznik dotyczy merytorycznej oceny wniosków dotyczących przyznawania wsparcia z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w 2025 roku. Kluczowym punktem jest ocena wniosków według określonych kryteriów, które obejmują m.in. zgodność działań z lokalnymi potrzebami rynku pracy oraz jakość oferowanych usług kształcenia.

  • Wniosek KFS 2025 rezerwa (1).doc:

    Załącznik dotyczy wniosku o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Mikołowie na 2025 rok. Kluczowe punkty obejmują wymagane dane pracodawcy, zasady przyznawania wsparcia oraz procedurę składania wniosków, w tym konieczność dołączenia odpowiednich załączników.

  • Załącznik nr 1 do Wniosku - Formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis (4).xlsx:

    Załącznik przedstawia formularz informacji dla ubiegających się o pomoc de minimis zgodnie z przepisami UE. Kluczowym punktem jest konieczność podania szczegółowych danych dotyczących podmiotu ubiegającego się o pomoc oraz jego sytuacji ekonomicznej.

  • Załącznik nr 2 do Wniosku - oświadczenie o uzyskanej wysokości de minimis (4).docx:

    Załącznik przedstawia oświadczenie dotyczące wysokości uzyskanej pomocy de minimis, zgodne z przepisami prawnymi Unii Europejskiej. Kluczowym punktem jest wymóg deklaracji przez beneficjenta informacji o uzyskanej pomocy w ciągu ostatnich trzech lat oraz potwierdzenie zgodności danych zawartych w oświadczeniu ze stanem faktycznym.

  • Załącznik nr 3 do Wniosku - Program kształcenia (4).doc:

    Załącznik stanowi ofertę realizatora kształcenia ustawicznego, zawierającą dane organizacyjne oraz szczegóły dotyczące kursów, w tym terminy, koszty oraz program zajęć. Kluczową informacją jest możliwość zwolnienia od podatku VAT dla usług kształcenia finansowanych ze środków publicznych, co może znacząco obniżyć koszty dla uczestników szkoleń.

  • Załącznik nr 4 do Wniosku - Oświadczenia (4).docx:

    Załącznik nr 4 do Wniosku zawiera oświadczenia pracodawcy dotyczące spełnienia priorytetów Krajowego Funduszu Szkoleniowego w kontekście kształcenia ustawicznego różnych grup pracowników. Kluczowym punktem jest konieczność odpowiadania na określone pytania związane z wiekiem pracowników, stopniem niepełnosprawności oraz poziomem wykształcenia w celu ubiegania się o wsparcie finansowe.

  • Zintegrowana Strategia OFPM.pdf:

    Zintegrowana strategia rozwoju obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, obejmująca lata 2017-2025, ma na celu usystematyzowanie i zintegrowanie działań gmin w obszarze ich wspólnych wyzwań i problemów rozwojowych. Kluczowym punktem Strategii jest opracowanie wspólnych projektów oraz podstrategii, które uwzględniają lokalne potrzeby i uwarunkowania, przy jednoczesnym wzmocnieniu efektywności współpracy jednostek samorządu terytorialnego.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

INFORMACJA O NABORZE Z REZERWY KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ogłasza nabór wniosków Pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego, o których mowa w art. 69a ust. 2 pkt 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zgodnie z priorytetami wskazanymi przez Ministra właściwego do spraw pracy.

Rezerwa tzw. Pula Rady Rynku Pracy:

10) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.

11) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.

12) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.

13) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.

 

Rezerwa KFS: 322 956,40 zł

 

Planowany termin naboru wniosków:

od 19.08.2025r. - wnioski przyjmowane od godz. 7:30

do 20.08.2025r. - wnioski przyjmowane do godz. 14:00

 

Miejsce składania wniosków:

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, ul. Chopina 8, 43-170 Łaziska Górne

 

Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków:

a) zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania KFS;

b) zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;

c) koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania z KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;

d) posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;

e) w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;

f) plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;

g) możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy;

h) korzystanie przez Pracodawcę ze wsparcia w ramach KFS w latach poprzednich;

i) uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego, przy uwzględnieniu obecnych i przyszłych potrzeb pracodawcy oraz obowiązujących priorytetów wydatkowania środków KFS;

j) uzasadnienie wyboru realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS;

k) spełnianie warunków koniecznych do udzielenia pomocy de minimis.

Wzory dokumentów oraz Regulamin przyznawania Pracodawcy środków z rezerwy Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie w 2025 roku udostępnione są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.

 

UWAGA!

Nie jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.

Decyduje data i godzina wpływu wniosku do Urzędu, a nie nadania.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem pozostaną bez rozpatrzenia.

W okresie trwania naboru nie ma możliwości konsultowania z pracownikami urzędu roboczych lub ostatecznych wersji składanych wniosków z uwagi na konkursowy tryb naboru.

Środki przyznawane są na dany rok budżetowy, a więc oznacza to, że działania muszą zostać rozpoczęte oraz środki muszą zostać wydatkowane w roku, w którym zostały przyznane.

Termin udzielenia odpowiedzi na wnioski pracodawców uzależniony jest od zainteresowania zgłoszonego w naborze. Urząd zastrzega sobie możliwość dokonania odpowiedzi na wniosek pracodawcy w terminie późniejszym niż 30 dni od dnia złożenia. Informacja o przedłużeniu terminu odpowiedzi na wniosek zostanie zamieszona na stronie internetowej urzędu:

https://mikolow.praca.gov.pl/ w zakładce Aktualności.

                                   

Załączniki


Lista rankingowa KFS

Lista rankingowa wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia z KFS z 28.05.2025r.

Załączniki


Informacja dot. rozpatrywania wniosków KFS

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ogłasza, że ocena wniosków o dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, złożonych 28.05.2025 r., została przedłużona do 28.07.2025 r. W związku z rezygnacją niektórych pracodawców z funduszy, pula dostępnych środków została zwiększona. Łączny limit KFS wynosi 200 071,94 zł. Zmiany wynikają z regulaminu przyznawania środków KFS w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie na rok 2025.

Informacja dotycząca rospatrywania wniosków złożonych w dniu 28.05.2025r. w ramach naboru z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie informuje, że ocena wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego zostaje przedłużona do dnia 28.07.2025r.

Jednocześnie informujemy, że w związku z rezygnacją Pracodawców ze środków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, iż pula dostępnych środków w ramach naboru wniosków KFS z dnia 28.05.2025r. została zwiększona.

 

Limit KFS wynosi: 200 071,94 zł.

 

Podstawa: § 9 ust 7 Regulaminy przyznawania praccodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołwoie w 2025 r.


AKTUALNE NUMERY TELEFONÓW

W celu usprawnienia obsługi, zachęcamy do kontaktów telefonicznych (komórkowych).
 
REFERAT OBSŁUGI KLIENTA
 
obsługa osób bezrobotnych, poszukujących pracy, biernych i nieaktywnych zawodowo (wg pierwszych liter nazwiska):
  • 576 246 935 (A - G), stanowisko 1 (parter, pokój 107)
  • 796 761 353 (H - Ł), stanowisko 2 (parter, pokój 107)
  • 576 246 936 (M - Sa), stanowisko 3 (parter, pokój 106)
  • 796 758 128 (Sb - Ż), stanowisko 4 (parter, pokój 106)
  • 730 903 551 Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością (parter, pokój 108)
obsługa pracodawców (III piętro, pokój 410):
  • ​​​​​​795 053 367 zespół ds cudzoziemców
  • 796 764 868 oferty pracy
doradcy zawodowi (III piętro):
  • ​​​576 246 924 (pokój 411)
  • 796 760 621 (pokój 412)
kierownik referatu (parter, pokój 110):
  • 880 149 616
Do usłyszenia!

WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY

Już jutro zapraszamy na kolejne spotkanie z przedstawicielami OHP.
  • 11.07.2025r. w godz. 9:30 - 12:30
  • Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, ​​​​​​​Łaziska Górne, ul. Chopina 8 (sala 111, parter)

Nowa ustawa o zatrudnianiu cudzoziemców


Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia


Oferty pracy w powiecie


Informacje o urzędzie

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie pełni funkcje publiczne samorządu powiatowego, regulowane przez szereg ustaw. Do najważniejszych aktów prawnych należy Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia, Ustawa o warunkach powierzenia pracy cudzoziemcom oraz Ustawa o rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Dodatkowo, znaczenie mają Ustawy dotyczące samorządu powiatowego oraz finansów publicznych.

Zasięg terytorialny urzędu obejmuje miasta i gminy, takie jak Mikołów, Łaziska Górne, Ornontowice, Orzesze oraz Wyry. W ramach swoje działalności, urząd zajmuje się również realizacją innych przepisów prawnych dotyczących zatrudnienia.

Informacje o wybranych załącznikach

  • Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia.pdf:

    Załącznik zawiera ustawę wprowadzającą regulacje dotyczące rynku pracy oraz służb zatrudnienia, wdrażającą szereg dyrektyw Unii Europejskiej. Kluczowym celem ustawy jest zapewnienie pełnego zatrudnienia, wsparcia dla osób poszukujących pracy oraz promowanie równego traktowania w miejscu pracy.

Pełne treści załączników znajdziesz w artykule.

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie jest jednostka organizacyjną Powiatu, powołaną do wykonywania zadań publicznych samorządu powiatowego wynikających z:

  • Ustawy z dnia 21.02.2025r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia  /Dz.U. 2025 poz.620 z późn.zm./;
  • Ustawy z dnia 21.02.2025r. o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej /Dz.U. 2025 poz.621/;
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych /t.j. Dz.U. 2024 poz.44 z późn.zm./;
  • Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym /Dz.U. 2024 poz.107/;
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /t.j. Dz.U. 2024 poz.1530 z późn.zm./;
  • Innych obowiązujących aktów prawnych.

 

Zasięg terytorialny Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie

  •  miasto/gmina Mikołów
  •  miasto/gmina Łaziska Górne
  •  gmina Ornontowice
  •  gmina Orzesze
  •  gmina Wyry

Załączniki


Informacja dotycząca terminu rozpatrywania wniosków złożonych w dniu 28.05.2025r. w ramach naboru z Krajowego Funduszu Szkoleniowego

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie informuje, że ocena wniosków o dofinasowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego zostaje przedłużona do dnia 25.07.2025r.  Jednocześnie informujemy, że ze względu na konieczność uzupełnienia przez pracodawców wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego ww. termin może ulec wydłużeniu.

Podstawa: § 9 ust. 7 Regulaminu przyznawania pracodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie w 2025 r.


WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY

Już jutro (27.06.2025 r.) w godzinach od 9:30 do 12:30 zapraszamy na WAKACYJNY KIERMASZ OFERT PRACY!

 

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie

43-190 łaziska Górne, ul. Chopina 8

parter, sala 111

 


Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, działając zgodnie z RODO, informuje o przetwarzaniu danych osobowych. Administratorem danych osobowych jest Dyrektor PUP, a inspektor ochrony danych dostępny jest pod podanym e-mailem. Dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawą o promocji zatrudnienia.

Podanie danych jest obowiązkowe w określonym zakresie, a w pozostałych przypadkach dobrowolne. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym. Osoby mają prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, a także mogą żądać ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wnosić sprzeciw.

Dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim, z wyjątkiem instytucji uprawnionych przepisami prawa. Dodatkowo, administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji dotyczących danych. Prawa przysługujące obywatelom obejmują również możliwość wniesienia skargi do UODO w przypadkach naruszenia RODO.

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. UE z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8 informuje, iż:

1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8, dalej zwanym jako „ADO”. Administrującym danymi osobowymi w imieniu PUP w Mikołowie jest Dyrektor PUP w Mikołowie, tel. kontaktowy: 32/325-03-70, e-mail: sekretariat@pup-mikolow.pl.

2.    Dane kontaktowe inspektora ochrony danych e-mail: iod@pup-mikolow.pl.

3.    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c, e, art. 9 ust. 2 lit. b w celu realizacji zapisów:

a)    Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z aktami wykonawczymi do ustawy,

4.    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z powyższych przepisów prawnajest wymogiem ustawowym, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody.

5.    Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w oparciu o Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt obowiązujący w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie.

6.    Przysługuje Pani/Panu prawo:

a)    dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania,

b)    a w przypadku danych na których podanie wyraził/a Pan/Pani zgodę przysługuje również Pani/Panu prawo ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,

7.    Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Ewentualnymi odbiorcami Pani/Pana danych będą wyłącznie instytucje upoważnione z mocy prawa oraz podmioty, z którymi Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

8.    Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez ADO.

9.    Administrator danych nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowychgdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.


Informacje dla osób ze szczególnymi potrzebami

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z podjazdem i miejscem parkingowym dla tych osób przy wejściu. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do ich potrzeb. Punkt informacyjny obsługiwany przez pracowników, którzy pomagają osobom ze szczególnymi potrzebami, jest również dostępny.

Umożliwiono korzystanie z pętli indukcyjnej oraz online tłumacza polskiego języka migowego. Osoby zainteresowane dostępnością mogą kontaktować się poprzez e-mail oraz telefon. Dodatkowe informacje można znaleźć na stronach dotyczących obsługi osób głuchych, zapewnienia dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej, a także w deklaracji o dostępności i raporcie na temat stanu dostępności urzędu.

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie mieści się w budynku wyposażanym w podjazd, który ułatwia wejście do budynku osobom poruszającym się na wózku bądź też osobom z małymi dziećmi.
Bezpośrednio przy wejściu wyposażonym w podjazd  znajduje się ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami narządu ruchu.
Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób  z niepełnosprawnościami.
Osoba obsługująca punkt informacyjny pomaga osobom ze szczególnymi potrzebami w orientacji w przestrzeni budynku oraz w komunikowaniu się z pracownikami Urzędu.
Ponadto w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami wprowadzono do użytku pętlę indukcyjną oraz usługę tłumacza polskiego języka migowego on-line.

W sprawach dotyczących dostępności można kontaktować się elektronicznie na adres e-mail: kancelaria@pup-mikolow.pl, a także dzwoniąc na numer telefonu 32 325 03 71.

Poniżej szczegółowe informacje na temat:

Obsługa osób głuchych i słabosłyszących
Zapewnienie dostępności architektonicznej i nformacyjno – komunikacyjnej
Zapewnienie dostępności cyfrowej
Deklaracja dostępności
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego (stan w dniu 01.01.2021 r.)
 


Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych

Administrator danych osobowych, Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, informuje o zasadach przetwarzania danych zgodnie z RODO. Wszelkie dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 i 9 oraz Ustawy o promocji zatrudnienia.

Podanie danych jest wymogiem ustawowym, a ich przetwarzanie ma na celu realizację przepisów prawa. Użytkownicy mają prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, a także usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu. Przechowywanie danych odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Udostępnienie danych osobowych osobom trzecim jest zabronione, z wyjątkiem instytucji uprawnionych przez prawo. Administrator nie podejmuje zautomatyzowanych decyzji ani nie przekazuje danych do państw trzecich. W razie naruszenia RODO, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. UE z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), dalej jako „RODO”, Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8 informuje, iż:

1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych przy ul. Chopina 8, dalej zwanym jako „ADO”. Administrującym danymi osobowymi w imieniu PUP w Mikołowie jest Dyrektor PUP w Mikołowie, tel. kontaktowy: 32/325-03-70, e-mail: sekretariat@pup-mikolow.pl.

2.    Dane kontaktowe inspektora ochrony danych e-mail: iod@pup-mikolow.pl.

3.    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c, e, art. 9 ust. 2 lit. b w celu realizacji zapisów:

a)    Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wraz z aktami wykonawczymi do ustawy,

4.    Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z powyższych przepisów prawnajest wymogiem ustawowym, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody.

5.    Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w oparciu o Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt obowiązujący w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie.

6.    Przysługuje Pani/Panu prawo:

a)    dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania,

b)    a w przypadku danych na których podanie wyraził/a Pan/Pani zgodę przysługuje również Pani/Panu prawo ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu, zażądania zaprzestania przetwarzania, jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,

7.    Podane przez Panią/Pana dane osobowe nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim. Ewentualnymi odbiorcami Pani/Pana danych będą wyłącznie instytucje upoważnione z mocy prawa oraz podmioty, z którymi Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ma podpisane umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.

8.    Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez ADO.

9.    Administrator danych nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Przysługuje  Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

​​​​​