Ważna informacja dla jednostek publicznych!

Z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, wprowadzająca nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).
 
W art. 83 ust. 2 pkt. 1 tej ustawy określono, że oferty pracy do ePracy OBOWIĄZKOWO zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:
  • organy władzy publicznej;
  • organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  • podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  • podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  • podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W celu zgłoszenia oferty, należy założyć konto na portalu praca.gov.pl. Po założeniu konta i zalogowaniu się do systemu, należy zarejestrować konto organizacji.
 
Nowe regulacje przewidują również możliwość zgłoszenia jednej oferty pracy do więcej niż jednego powiatowego urzędu pracy.
W takim przypadku pracodawca wskazuje urząd wiodący, który będzie odpowiedzialny za koordynację realizacji oferty.
 
Ponadto, w ramach współpracy z publicznymi służbami zatrudnienia, pracodawcy mają możliwość:
  • zorganizowania giełdy pracy, czyli spotkania z potencjalnymi kandydatami,
  • udziału w targach pracy, które stanowią doskonałą okazję do promocji firmy lub instytucji oraz przedstawienia swojej oferty.
Po szczegółowe informacje zapraszamy do kontaktu telefonicznego z naszymi specjalistami:
32 325 03 93
795 053 367
796 764 86

Stopa bezrobocia

  I.2025r. II.2025r. III.2025r. IV.2025r. V.2025r. VI.2025r. VII.2025r. VIII.2025r. IX.2025r. X.2025r. XI.2025r. XII.2025r.
Powiat Mikołowski 3,2 3,2 3,2 3,1                
Woj. Śląskie 3,9 3,9 3,9 3,8                
KRAJ 5,4 5,4 5,3 5,2                

 

Źródło: Urząd Statystyczny Bydgoszcz

 

Załączniki

stopa bezrobocia w latach 2000-2024
stopa bezrobocia w latach 2000-2024.xlsx 19 KB

Powiatowa Rada Rynku Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie

Na podstawie art. 23 ust. 3- 4 i 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie rad rynku pracy.
 
 
W skład Powiatowej Rady Rynku Pracy powołani zostali:
Mirosław Duży – Starosta Mikołowski
Aneta Esnekier – Zastępca Burmistrza Mikołowa
Ewa Placha – Sekretarz Gminy Wyry
Elżbieta Piecha– Sekretarz Miasta Łaziska Górne
Janusz Ludwig – Rada OPZZ Województwa Śląskiego
Czesław Rakowski– Forum Związków Zawodowych Zarząd Województwa Śląskiego
Katarzyna Grabowska – NSZZ Solidarność Regionu Śląsko-Dąbrowskiego
Henryk Barzycki– Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców
Jan Gizdoń– Śląska Izba Rolnicza
Jan Pińkowski- Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
 

Przewodniczącym Rady wybrany został Starosta Mikołowski Mirosław Duży.
Wiceprzewodniczącą Rady wybrana została Pani Elżbieta Piecha.
 
Powiatowa Rada Rynku Pracy jest organem opiniodawczo-doradczym Starosty w sprawach polityki rynku pracy.
 
Do zakresu jej działania należy m.in. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w powiecie, ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy, opiniowanie programów specjalnych, celowość realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 

 
Posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy:
- 19.01.2023 r.
- 04.04.2023 r.
- 22.08.2023 r.
- 13.12.2023 r.
- 21.02.2024 r.
- 19.06.2024 r.
- 18.09.2024 r.
- 04.12.2024 r.
- 12.02.2025 r.

Posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy odbędzie się w dniu 17.06.2025r.


Nabór w Urzędzie Miasta Mikołów


Czas na zmiany, czyli jak generować innowacyjne pomysły.

Śląskiego Centrum Przedsiębiorczości zaprasza właścicieli firm i osoby planujące założenie działalności gospodarczej na konferencję:
Czas na zmiany, czyli jak generować innowacyjne pomysły.
W programie: praktyczne porady dla przedsiębiorców, dyskusje panelowe z udziałem ekspertów, odpowiedzi na nurtujące pytania, np. jak skorzystać w biznesie z funduszy europejskich.
Kiedy: 22 maja 2025 r. (czwartek)
O której: 10:00-15:00
Gdzie: Galeria Szyb Wilson, Katowice, ul. Oswobodzenia 1
Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Zapisy są nadal otwarte. Link do rejestracji:

Nabór w GZM

Urząd Metropolitalny Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii ogłosił nabór na stanowisko: specjalista w Departamencie Komunikacji i Transportu w Wydziale Kolei Metropolitalnej.
W treści ogłoszenia zawarte są informacje dotyczące:
- terminu składania aplikacji,
- wymagań niezbędnych i dodatkowych,
- głównych obowiązków pracownika,
- warunków pracy na stanowisku.
Osoby zainteresowane aplikowaniem na stanowisko, którego dotyczy nabór, proszone są o zapoznanie się z treścią ogłoszenia o naborze: https://bip.metropoliagzm.pl/oferta-pracy/133886/specjalista-w-departamencie-komunikacji-i-transportu-w-wydziale-kolei-metropolitalnej-kt-01-2025

Wydziały

 

NUMERY TELEFONÓW PUP W MIKOŁOWIE
www.mikolow.praca.gov.pl             epuap: /pupmikolow/SkrytkaESP 
e-doreczenia: AE:PL-38650-63417-FJBES-14
 
KOMÓRKA POKÓJ / NR WEW. NR TELEFONU
Dyrektor PUP
Sekretariat
316 32 325 03 70
576 246 868
Zastępca Dyrektora 208 32 325 03 85
576 248 222
DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY
Główny Księgowy PUP 319 32 325 03 91
Księgowość 311 32 325 03 75
312 32 325 03 79
315 32 325 03 78
DZIAŁ ŚWIADCZEŃ
Kierownik Działu 314 32 325 03 97
576 246 884
Ewidencja 104 32 325 03 73
576 247 582
Rejestracja 103 32 325 03 89
Informacja 100 32 224 10 92
32 224 11 39
DZIAŁ ORGANIZACJI
Kierownik działu 318 32 325 03 76
698 639 107
  313 32 325 03 95
Kancelaria / Archiwum 112 32 325 03 71
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
REFERAT PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
Projekty 204 32 325 03 81
796 761 437

576 246 923
REFERAT OBSŁUGI KLIENTA
Kierownik Działu 110 32 224 45 15
880 149 616
Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością 108 32 325 03 72
730 903 551
Obsługa A-G Stanowisko 1 107 32 325 03 98
576 246 935
796 761 353
Obsługa H-Ł Stanowisko 2
Obsługa M-Sa Stanowisko 3 106 32  325 03 74
576 246 936
796 758 128
Obsługa Sb-Ż Stanowisko 4
Zespół ds. cudzoziemców
Oferty pracy
410 32 325 03 93
795 053 367
796 764 868
Doradcy zawodowi 411 576 246 924
412 32 325 03 94
796 760 621
REFERAT INSTRUMENTÓW I ROZWOJU ZAWODOWEGO
Dotacje i refundacje kosztów
wyposażenia, subsydia
205 32 325 03 82
796 757 339
Szkolenia 202 32 325 03 83
537 182 586
Organizacja staży /
prace społecznie użyteczne
207 32 325 03 80
608 074 105
Prace interwencyjne 203 32 325 03 84
576 246 953

Dane kontaktowe

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych

 

 

Adres: ul. Chopina 8, 43-170 Łaziska Górne
Telefon: (32)224 10 92
   
Email: kami@praca.gov.pl
EPUAP: /pupmikolow/SkrytkaESP

E-DORECZENIA:

NIP:

AE:PL-38650-63417-FJBES-14

635-16-53-759


Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek 7.30 - 15.30
Godziny obsługi interesantów: Poniedziałek - Piątek 8.00 - 14.00


Nabór z limitu Krajowego Funduszu Szkoleniowego

INFORMACJA O NABORZE Z KRAJOWEGO FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie ogłasza nabór wniosków Pracodawców o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego, o których mowa w art. 69a ust. 2 pkt 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, zgodnie z priorytetami wskazanymi przez Ministra właściwego do spraw pracy.

Priorytety wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego:

1) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.

2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych  i opiekuńczych.

8) Rozwój umiejętności cyfrowych.

9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

14) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z wprowadzaniem elastycznego czasu pracy z zachowaniem poziomu wynagrodzenia lub rozpowszechnianiem w firmach work-life balance –priorytet dodany w kwietniu 2025 r.

Planowany termin naboru wniosków:

      28.05.2025r. - wnioski przyjmowane od godz. 7:30 do godz. 14:00

Miejsce składania wniosków:

Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie, ul. Chopina 8, 43-170 Łaziska Górne

 Limit KFS: 106 203,34 zł

Elementy brane pod uwagę przy rozpatrywaniu wniosków:

    1. zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania KFS;
    2. zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
    3. koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania z KFS
      w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
    4. posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
    5. w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
    6. plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
    7. możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy;
    8. korzystanie przez Pracodawcę ze wsparcia w ramach KFS w latach poprzednich;
    9. uzasadnienie potrzeby odbycia kształcenia ustawicznego, przy uwzględnieniu obecnych i przyszłych potrzeb pracodawcy oraz obowiązujących priorytetów wydatkowania środków KFS;
    10. uzasadnienie wyboru realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS;
    11. spełnianie warunków koniecznych do udzielenia pomocy de minimis.

Wzory dokumentów oraz Regulamin przyznawania Pracodawcy środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie w 2025 roku udostępnione są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy.

UWAGA!

Nie jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.

Decyduje data i godzina wpływu wniosku do Urzędu, a nie nadania.

Wnioski złożone poza wskazanym terminem pozostaną bez rozpatrzenia.

W okresie trwania naboru nie ma możliwości konsultowania z pracownikami urzędu roboczych lub ostatecznych wersji składanych wniosków z uwagi na konkursowy tryb naboru.

Środki przyznawane są na dany rok budżetowy, a więc oznacza to, że działania muszą zostać rozpoczęte oraz środki muszą zostać wydatkowane w roku, w którym zostały przyznane.

Termin udzielenia odpowiedzi na wnioski pracodawców uzależniony jest od zainteresowania zgłoszonego w naborze. Urząd zastrzega sobie możliwość dokonania odpowiedzi na wniosek pracodawcy w terminie późniejszym niż 30 dni od dnia złożenia. Informacja o przedłużeniu terminu odpowiedzi na wniosek zostanie zamieszona na stronie internetowej urzędu:

https://mikolow.praca.gov.pl/ w zakładce Aktualności.

Załączniki

Wniosek KFS 2025 (3)
Wniosek KFS 2025 (3).doc 290 KB
Załącznik nr 1 do Wniosku - Formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis (3)
Załącznik nr 1 do Wniosku - Formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis (3).xlsx 55 KB
Załącznik nr 2 do Wniosku - oświadczenie o uzyskanej wysokości de minimis (3)
Załącznik nr 2 do Wniosku - oświadczenie o uzyskanej wysokości de minimis (3).docx 20 KB
Załącznik nr 3 do Wniosku - Program kształcenia (3)
Załącznik nr 3 do Wniosku - Program kształcenia (3).doc 78 KB
Załącznik nr 4 do Wniosku - Oświadczenia (3)
Załącznik nr 4 do Wniosku - Oświadczenia (3).docx 30 KB
Regulamin KFS 2025 (4)
Regulamin KFS 2025 (4).pdf 379 KB
aneks 1 do Regulaminu KFS (3)
aneks 1 do Regulaminu KFS (3).pdf 150 KB
karta oceny 2025 formalna (4)
karta oceny 2025 formalna (4).odt 15 KB
karta oceny 2025 merytoryczna (4)
karta oceny 2025 merytoryczna (4).odt 16 KB
KFS 2025 - Wytyczne dla urzędów pracy_aktualizacja kwiecień 2025 (1)
KFS 2025 - Wytyczne dla urzędów pracy_aktualizacja kwiecień 2025 (1).pdf 345 KB

Dane kontaktowe Administratora Danych Osobowych i Inspektora Ochrony Danych

Administratorem Danych Osobowych jest Powiatowy Urzęd Pracy w Mikołowie  z siedzibą w Łaziskach Górnych. Dane kontaktowe Administratora danych: Administrator wyznaczył Pana Darosława Wójcik jako Inspektora Ochrony Danych (IDO).
Z IDO można  skontaktować się w poniższy sposób:

Targi Pracy 2025

Już za trzy tygodnie odbędą się TARGI PRACY pod patronatem Starosty Mikołowskiego Mirosława Dużego.

  • 03.06.2025 w godz. 10:00 - 12:30
  • Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie z siedzibą w Łaziskach Górnych, ul. Chopina 8

Przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w wydarzeniu zapraszamy do kontaktu telefonicznego:

  • (32) 325 03 93
  • 795 053 367, 796 764 868


Nowe przepisy tuż-tuż!

Wczoraj w Dzienniku Ustaw zostały opublikowane dwie ustawy:
✅ o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz
✅ o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP.
Jak czytamy na stronie Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej "nowe przepisy, które wejdą w życie 1 czerwca 2025 roku, to odpowiedź na realne potrzeby i oczekiwania zarówno poszukujących zatrudnienia, jak i pracodawców. Polek i Polaków oraz przebywających na terenie naszego kraju cudzoziemców".
Sukcesywnie będziemy przybliżać Wam najważniejsze założenia nowych ustaw, tymczasem osoby zainteresowane odsyłamy do lektury:
Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/620
Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2025/621

Branżowa Szkoła II Stopnia w ZST Mikołów

W roku szkolnym 2025/2026 planowane jest otwarcia Branżowej Szkoły II Stopnia w Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie (Technik mechanik, Technik pojazdów samochodowych).


W dniu 02.05.2025 PUP będzie nieczynny.

Informujemy, że 2.05.2025r. Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie będzie nieczynny.
Za utrudnienia przepraszamy.

Lista rankingowa wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (LIMIT KFS)

W załączeniu lista rankingowa wniosków o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego.

Załączniki

Lista rankingowa
Lista rankingowa.pdf 129 KB

Logotypy - stopka


Zasoby informacji zawodowych - informacje dodatkowe


Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie (II)

Powiat mikołowski / Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie realizuje projekt pn. „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie (II)" [nr FESL.05.01-IP.02-0BEA/24], współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 - 2027.

Cel projektu:
Zwiększenie w okresie realizacji projektu 01.01.2025 - 31.12.2026r. możliwości zatrudnienia osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie [PUP] zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w tym w szczególności osób młodych poniżej 30 roku życia oraz znajdujących się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy.

Rezultaty projektu:
Przewidziano udział 116 uczestników projektu z czego:
- 70 uczestników podejmie zatrudnienie łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu.
- 6 uczestników uzyska kwalifikacje po opuszczeniu programu
- 11 uczestników podejmie kształcenie lub szkolenie po opuszczeniu programu.
- 1 uczestnik uzyska kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu
 
Okres realizacji:
01.01.2025 - 31.12.2026

Grupa odbiorców projektu:
Osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie jako osoby bezrobotne, zwłaszcza:
a) osoby młode (osoby w wieku 18-29 lat), w tym w szczególności:
• osoby z grupy NEET,
• osoby samotnie wychowujące dzieci,
• osoby opuszczające pieczę zastępczą,
• osoby pochodzenia migranckiego.
b) znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.:
• kobiety,
• osoby wieku 50 lat i więcej,
• osoby z niepełnosprawnościami,
• osoby długotrwale bezrobotne,
• osoby o niskich kwalifikacjach.

Formy wsparcia realizowane w ramach projektu:

  • szkolenia
  • bony szkoleniowe
  • staże
  • środki na podjęcie działalności gospodarczej,
  • refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy.
  • prace interwencyjne

Ponadto w projekcie przewidziano usługi pośrednictwa pracy lub poradnictwa zawodowego.

W ramach prowadzonych naborów wniosków o organizację aktywnych form wsparcia tut. Urząd w szczególności zaprasza organizatorów, którzy zapewnią uczestnikom projektu możliwość zdobycia umiejętności/kompetencji cyfrowych, niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, istotnych dla regionalnych/lokalnych specjalizacji oraz związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi. Szczególnie zachęcamy również potencjalnych dotacjobiorców do uruchamiania działalności gospodarczej w branżach, które umożliwiają zdobycie w/w umiejętności/kompetencji.
 
Całkowita wartość projektu: 2 732 090.52 zł, w tym dofinansowanie UE: 2 322 276,96 zł.  

hasztagi: #FunduszeUE lub #FunduszeEuropejskie.

Załączniki

FESL plakat A3 - wer. 2025
FESL plakat A3 - wer. 2025.pdf 139 KB

Wesołych Świąt Wielkanocnych!

Wesołych Świąt Wielkanocnych!


Godziny pracy PUP w Wielki Piątek

W najbliższy piątek Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie pracuje w godzinach 07:00 - 13:00.


Pożyczka szkoleniowa - wniosek


Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia - informacje dodatkowe


Poradnictwo zawodowe - informacje dodatkowe


Dofinansowanie studiów podyplomowych - informacje dodatkowe


Szkolenia i bony szkoleniowe - informacje dodatkowe