Bezrobocie w liczbach

Stopa bezrobocia

  I.2024r. II.2024r. III.2024r. IV.2024r. V.2024r. VI.2024r. VII.2024r. VIII.2024r. IX.2024r. X.2024r. XI.2024r. XII.2024r.
Powiat Mikołowski 2,9 2,8 3,0 2,8 2,7 2,7 2,7 2,9 2,9 2,9 3,0 3,0
Woj. Śląskie 3,8 3,9 3,8 3,7 3,6 3,6 3,6 3,6 3,6 3,5 3,5 3,6
KRAJ 5,4 5,4 5,3 5,1 5,0 4,9 5,0 5,0 5,0 4,9 5,0 5.1


Źródło: Urząd Statystyczny Bydgoszcz

 

Załączniki

stopa bezrobocia w latach 2000-2023
stopa bezrobocia w latach 2000-2023.xlsx 20 KB

Nabór w KPPSP Mikołów

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie ogłosił postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby przygotowawczej na stanowisko stażysta - docelowo starszy ratownik kierowca w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Mikołowie.
Szczegółowe informacje oraz dokumenty do pobrania na stronie:

Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+

Załączniki

Wniosek w sprawie dofinansowania wynagrodzenia osoby powyżej 50 roku życia wersja 2025r.
Wniosek w sprawie dofinansowania wynagrodzenia osoby powyżej 50 roku życia wersja 2025r..pdf 520 KB
Wniosek w sprawie dofinansowania wynagrodzenia osoby powyżej 50 roku życia wersja 2025r.
Wniosek w sprawie dofinansowania wynagrodzenia osoby powyżej 50 roku życia wersja 2025r..doc 154 KB
(3)2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis
(3)2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis.xlsx 56 KB
wniosek o wypłatę dofinansowania
wniosek o wypłatę dofinansowania.doc 42 KB
wniosek o wypłatę dofinasowania
wniosek o wypłatę dofinasowania.pdf 126 KB

Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej - informacje dodatkowe


Wydziały

 

NUMERY TELEFONÓW PUP W MIKOŁOWIE
www.mikolow.praca.gov.pl             epuap: /pupmikolow/SkrytkaESP
KOMÓRKA POKÓJ / NR WEW. NR TELEFONU
Dyrektor PUP
Sekretariat
316 32/ 325 03 70
Zastępca Dyrektora 208 32/ 325 03 85
576 248 222
DZIAŁ FINANSOWO KSIĘGOWY
Główny Księgowy PUP 319 32/ 325 03 91
Księgowość 311 32/ 325 03 75
312 32/ 325 03 79
315 32/ 325 03 78
DZIAŁ ŚWIADCZEŃ
Kierownik Działu 314 32/ 325 03 97
576 246 884
Ewidencja 104 32/ 325 03 73
576 247 582
Rejestracja 103 32/ 325 03 89
Informacja 100 32/ 224 10 92
32/ 224 11 39
DZIAŁ ORGANIZACJI
Kierownik działu 318 32/ 325 03 76
698 639 107
Kancelaria / Archiwum 112 32/ 325 03 71
CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ
REFERAT PROJEKTÓW EUROPEJSKICH
Projekty 204 32/ 325 03 81
796 761 437

576 246 923
REFERAT OBSŁUGI KLIENTA
Kierownik Działu 110 32/ 224 45 15
Punkt informacji dla osób z niepełnosprawnością 108 32/ 325 03 72
730 903 551
Obsługa A-G Stanowisko 1 107 32/ 325 03 98
576 246 935
796 761 353
Obsługa H-Ł Stanowisko 2
Obsługa M-Sa Stanowisko 3 106 32/  325 03 74
576 246 936
796 758 128
Obsługa Sb-Ż Stanowisko 4
Zespół ds. cudzoziemców
Oferty pracy
410 32/ 325 03 93
795 053 367
796 764 868
Doradcy zawodowi 411 576 246 924
412 32/ 325 03 94
796 760 621
REFERAT INSTRUMENTÓW I ROZWOJU ZAWODOWEGO
Dotacje i refundacje kosztów
wyposażenia, subsydia
205 32/ 325 03 82
796 757 339
Szkolenia 202 32/ 325 03 83
537 182 586
Organizacja staży /
prace społecznie użyteczne
207 32/ 325 03 80
608 074 105
Prace interwencyjne 203 32/ 325 03 84
576 246 953

KFS 2025

Przedstawiamy priorytety wydatkowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w roku .
 
Limit podstawowy tzw. Pula Ministra:
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Rozwój umiejętności cyfrowych.
Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
 
Rezerwa tzw. Pula Rady Rynku Pracy:
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób po 50 roku życia.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji osób z niskim wykształceniem.
Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w obszarach/branżach, które powiatowe urzędy pracy określą na podstawie wybranych przez siebie dokumentów strategicznych, analiz czy planów rozwoju jako istotne dla danego powiatu czy województwa.


Nabór w GZM

Urząd Metropolitalny Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii informuje, że w Biuletynie Informacji Publicznej Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii na stronie bip.metropoliagzm.pl w dziale Oferty pracy oraz na tablicy ogłoszeń znajdujących się w siedzibie urzędu w Katowicach przy ul. Barbary 21A, opublikowano ogłoszenie nr RW/01/2025 o naborze na stanowisko:
Urzędnicze w Departamencie Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Współpracy
 
W treści ogłoszenia zawarte są informacje dotyczące:
- terminu składania aplikacji,
- wymagań niezbędnych i dodatkowych,
- głównych obowiązków pracownika,
- warunków pracy na stanowisku.
Osoby zainteresowane aplikowaniem na stanowisko, którego dotyczy nabór, proszone są o zapoznanie się z treścią ogłoszenia o naborze.
 

Powiatowa Rada Rynku Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie

Na podstawie art. 23 ust. 3- 4 i 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie rad rynku pracy.
 
 
W skład Powiatowej Rady Rynku Pracy powołani zostali:
Mirosław Duży – Starosta Mikołowski
Aneta Esnekier – Zastępca Burmistrza Mikołowa
Ewa Placha – Sekretarz Gminy Wyry
Elżbieta Piecha– Sekretarz Miasta Łaziska Górne
Janusz Ludwig – Rada OPZZ Województwa Śląskiego
Czesław Rakowski– Forum Związków Zawodowych Zarząd Województwa Śląskiego
Katarzyna Grabowska – NSZZ Solidarność Regionu Śląsko-Dąbrowskiego
Henryk Barzycki– Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców
Jan Gizdoń– Śląska Izba Rolnicza
Jan Pińkowski- Wojewódzki Związek Rolników, Kółek i Organizacji Rolniczych
 

Przewodniczącym Rady wybrany został Starosta Mikołowski Mirosław Duży.
Wiceprzewodniczącą Rady wybrana została Pani Elżbieta Piecha.
 
Powiatowa Rada Rynku Pracy jest organem opiniodawczo-doradczym Starosty w sprawach polityki rynku pracy.
 
Do zakresu jej działania należy m.in. inspirowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnego i produktywnego zatrudnienia w powiecie, ocena racjonalności gospodarki środkami Funduszu Pracy, opiniowanie programów specjalnych, celowość realizacji Programu Aktywizacja i Integracja, o którym mowa w art. 62a ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
 

 
Posiedzenia Powiatowej Rady Rynku Pracy:
- 19.01.2023r.
- 04.04.2023r.
- 22.08.2023r.
- 13.12.2023r.
- 21.02.2024r.
- 19.06.2024r.
- 18.09.2024r.
- 04.12.2024r.
Najbliższe posiedzenie Powiatowej Rady Rynku Pracy odbędzie się w dniu 12.02.2025r.

 

Logotypy - stopka


PIT-11


Prace interwencyjne


Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - informacje dodatkowe

Informujemy, że w 2025 roku Powiatowy Urząd Pracy dysponuje środkami z przeznaczeniem na przyznanie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy na zatrudnienie osoby bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie.

Wnioski są rozpatrywane według kolejności wpływu.

Refundacje udzielane są w maksymalnej wysokości 35 000,00 złotych brutto.
 

Załączniki

1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy 2025
1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy 2025.doc 806 KB
1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy 2025
1. Wniosek o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy 2025.pdf 508 KB
(1)2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis
(1)2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis.xlsx 56 KB
3. Regulamin w sprawie przyznawania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
3. Regulamin w sprawie przyznawania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.pdf 963 KB

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej - informacje dodatkowe

Informujemy, że w 2025 roku Powiatowy Urząd Pracy dysponuje środkami na założenie własnej działalności gospodarczej. Środki są przeznaczone dla zarejestrowanych osób bezrobotnych.

Wnioski są rozpatrywane według kolejności wpływu.

Dotacje udzielane są w maksymalnej wysokości 30 000,00 złotych brutto.

Dokumenty do pobrania

Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Załączniki

1. wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
1. wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025.doc 740 KB
1a. wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
1a. wniosek o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025.pdf 332 KB
3. biznesplan 2025r. załącznik do wniosku
3. biznesplan 2025r. załącznik do wniosku.doc 227 KB
3a. biznesplan 2025r. załącznik do wniosku
3a. biznesplan 2025r. załącznik do wniosku.pdf 402 KB
2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis
2. formularz ubiegającego sie o pomoc de minimis.xlsx 56 KB
4. Regulamin w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej
4. Regulamin w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej.pdf 835 KB

Prace Społecznie Użyteczne


Staże i bony stażowe


Dane kontaktowe Administratora Danych Osobowych i Inspektora Ochrony Danych

Przetwarzanie danych osobowych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie
 
W oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/ 679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urzęd. UE z dnia 04.05.2016 r. L 119/1), – „RODO" w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mikołowie przetwarzane są dane osobowe osób fizycznych.
Administratorem Danych Osobowych jest Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mikołowie  z siedzibą w Łaziskach Górnych. Dane kontaktowe Administratora danych: Administrator wyznaczył Pana Darosława Wójcik jako Inspektora Ochrony Danych (IDO).
Z IDO można  skontaktować się w poniższy sposób:

Płaca minimalna 2025

Od 1 stycznia 2025 r. płaca minimalna wzrosła o 366 zł brutto i wynosi 4666 zł brutto.
Z kolei wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2025 r. to 30,50 zł brutto.

Barometr Zawodów 2025

Barometr Zawodów 2025 dostęny na stronie:
https://barometrzawodow.pl/


Dofinansowanie studiów podyplomowych


Wesołych Świąt!


Godziny urzędowania w okresie świątecznym

W okresie świątecznym (Wigila,Sylwester) zapraszamy w godzinach od 07:00 do 13:00.
 
W dniu 27.12.2024 r. Powiatowy Urząd Pracy w Mikołowie będzie zamknięty.


Nabór w Starostwie Powiatowym w Mikołowie

Starostwo Powiatowe w Mikołowie ogłosiło nabór na wolne stanowisko pracy Podinspektora w Wydziale Ochrony Środowiska.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 02.01.2025 r.
Szczegóły na stronie: https://powiat_mikolow.bip.gov.pl/nabory/ogloszenie-o-naborze-na-stanowisko-podinspektor-w-wydziale-ochrony-srodowiska.html?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR1ZutuU5v8owIs7IEoRbzgqdpH5mf6pRpfyGHpIKs0os9NYAJiRgfZkE8g_aem_kkdzEWRtfodG_Qx4QSO_Cg

Nabór w GZM

Urząd Metropolitalny Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii informuje, że w Biuletynie Informacji Publicznej Górnośląsko- Zagłębiowskiej Metropolii na stronie bip.metropoliagzm.pl w dziale Oferty pracy oraz na tablicy ogłoszeń znajdujących się w siedzibie urzędu w Katowicach przy ul. Barbary 21A, opublikowano ogłoszenie nr FZ/02/2024 o naborze na stanowisko:
Urzędnicze w Departamencie Funduszy Zewnętrznych
W treści ogłoszenia zawarte są informacje dotyczące:
- terminu składania aplikacji,
- wymagań niezbędnych i dodatkowych,
- głównych obowiązków pracownika,
- warunków pracy na stanowisku.
Osoby zainteresowane aplikowaniem na stanowisko, którego dotyczy nabór, proszone są o zapoznanie się z treścią ogłoszenia o naborze.

Nabór w UM Mikołów

Burmistrz Mikołowa ogłosił nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze inspektora w Wydziale Oświaty.
Termin składania i przesyłania ofert od dnia 09.12.2024 r. do dnia 20.12.2024 r. (decyduje data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Miasta Mikołów).
Szczegóły na stronie:
https://bip.mikolow.eu/kategorie/330-aktualne/artykuly/2927-burmistrz-mikolowa-oglasza-nabor-kandydatow-na-wolne-stanowisko-urzednicze-inspektora-w-wydziale-oswiaty?lang=PL
nabów UM Mikołów

Rynek pracy