Zadania zawodowe:
|
- sporządzanie oraz prowadzenie korespondencji biurowej, m.in. sporządzanie różnego rodzaju pism (w tym pism urzędowych) z zastosowaniem techniki komputerowej i oprogramowania do edycji tekstu;
- wykonywanie obliczeń oraz tworzenie baz danych;
- obsługiwanie programów oraz urządzeń biurowych (faksu, kserokopiarki, skanera itp.), w tym dla niewidomych i słabowidzących;
- opracowywanie instrukcji kancelaryjnych;
- sporządzanie rzeczowego wykazu akt, porządkowanie i przechowywanie akt;
- organizowanie pracy biura lub sekretariatu, w tym kompletowanie materiałów i aktów prawnych niezbędnych do pracy;
- wykonywanie czynności kancelaryjnych, w tym przyjmowanie i znakowanie korespondencji, rozdzielanie pism itp.;
- przygotowywanie korespondencji do wysłania pocztą tradycyjną i pocztą elektroniczną;
- udzielanie informacji telefonicznych;
- przygotowywanie zebrań, narad, konferencji itp.;
- stosowanie przepisów prawa dotyczących tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych;
- przestrzeganie zasad etyki, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczące ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
|