Zadania zawodowe:
|
- realizowanie programów nauczania początkowego, stanowiących opis sposobu realizacji zadań ustalonych w podstawie programowej, według zasad współczesnej dydaktyki i z zastosowaniem nowoczesnych metod nauczania i środków dydaktycznych;
- aktualizowanie i udoskonalanie treści kształcenia oraz metod nauczania i wychowania, w związku z rozwojem nauk psychologiczno- pedagogicznych;
- nauczanie uczniów prawidłowego wysławiania się, kształtowanie umiejętności słuchania, uważności, czytania, opracowywania tekstu, pisania, sięgania do różnych źródeł informacji i technologii informacyjnej, pisania swobodnych tekstów, orientacji przestrzennej, cech wielkościowych figur geometrycznych, zbiorów, liczenia, mierzenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia, podstaw wiedzy o środowisku społeczno-przyrodniczym, bezpiecznego poruszania się po drogach, bezpiecznego użytkowania urządzeń technicznych;
- kształtowanie u uczniów podstawowych umiejętności intelektualnych i praktycznych określonych w podstawach programowych przedmiotów w klasach I-III;
- rozwijanie u uczniów wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej;
- stałe ocenianie umiejętności uczniów, ich postępów w nauce oraz aktualizowanie przyczyn niepowodzeń;
- współdziałanie z nauczycielami innych przedmiotów w celu doskonalenia pracy pedagogicznej;
- wdrażanie uczniów do samodzielnej i systematycznej pracy oraz samodzielnego rozwiązywania problemów;
- dbanie o rozwój psychofizyczny uczniów, reagowanie na zjawiska patologiczne w rodzinie i środowisku ucznia oraz współdziałanie w tym zakresie z pedagogiem i psychologiem szkolnym, rodzicami i instytucjami opieki i ochrony praw dziecka;
- zapewnianie uczniom odpowiednich warunków do nauki oraz wszechstronnego i harmonijnego rozwoju;
- poszerzanie i aktualizowanie wiedzy własnej z zakresu nauczanych przedmiotów, wiedzy psychopedagogicznej, podwyższanie swoich kwalifikacji poprzez udział w różnych formach doskonalenia;
- krzewienie dobrych obyczajów i dbałość o czystość języka;
- prowadzenie dokumentacji pedagogicznej z przebiegu nauczania, osiąganych wyników i realizacji programu nauczania;
- realizowanie założeń polityki edukacyjnej państwa i przestrzeganie prawa oświatowego;
- przestrzeganie zasad etyki zawodowej, zachowania tajemnicy służbowej, ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowisk wymaganych na stanowisku pracy.
|