Zadania zawodowe:
|
- opracowywanie i realizowanie strategii krótko-, średnio- i długoterminowej przedsiębiorstwa informatycznego;
- opracowanie budżetu przedsiębiorstwa oraz nadzorowanie jego realizacji, w tym kontrolowanie wydatków przedsiębiorstwa zgodnie z założonym budżetem;
- planowanie, koordynowanie i nadzorowanie działalności przedsiębiorstwa związanych bezpośrednio ze świadczeniem usług informatycznych, w tym instalacji i rozwoju sieci informatycznych, instalacji i serwisowania oprogramowania itp.;
- ustanawianie procedur operacyjnych i administracyjnych obowiązujących w przedsiębiorstwie, zarządzanie nimi oraz kontrolowanie ich przestrzegania;
- nadzorowanie efektywnego wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa i zgodnej ze standardami obowiązującymi w firmie realizacji usług informatycznych;
- kierowanie bieżącą działalnością przedsiębiorstwa, w tym: nadzorowanie realizowanych projektów informatycznych, planowanie oraz nadzorowanie prac wdrożeniowych, serwisowych i instalacyjnych u klientów, nadzorowanie procesów opracowywania nowych rozwiązań informatycznych i bazodanowych itp.;
- planowanie i organizowanie pracy w zakresie świadczonych usług, określanie zasad i standardów ich realizacji oraz nadzorowanie ich wykonania;
- kontrolowanie prawidłowego działania, uaktualniania, bezpieczeństwa i legalności wykorzystywanych programów, baz danych i systemów komputerowych;
- nadzorowanie procesów monitorowania bezpieczeństwa systemów informatycznych, w tym zapewnianie zgodności z przepisami prawa procedur i innych przepisów wewnętrznych w zakresie ochrony danych i bezpieczeństwa systemów informatycznych przedsiębiorstwa;
- analizowanie rynku IT i konkurencji;
- nadzorowanie wprowadzania usprawnień w zakresie wykorzystywanego przez firmę sprzętu informatycznego i oprogramowania;
- nadzorowanie procesów rekrutacji, zatrudniania, adaptacji zawodowej nowych pracowników i ich zwalniania;
- motywowanie pracowników, kontrolowanie i ocenianie efektów ich pracy;
- zapewnianie pracownikom szkoleń zawodowych i nadzorowanie rozwoju zawodowego podległych pracowników w przedsiębiorstwie informatycznym;
- reprezentowanie przedsiębiorstwa wobec instytucji zewnętrznych;
- przygotowywanie sprawozdań z działalności przedsiębiorstwa i prezentacji z działalności przedsiębiorstwa informatycznego na potrzeby zarządu i zewnętrznych odbiorców;
- przestrzeganie zasad etyki zawodowej, bezpieczeństwa komunikacji elektronicznej w cyberprzestrzeni i zasad zabezpieczania danych wrażliwych, zapewnienie podległemu personelowi bezpiecznego środowiska pracy, dbanie o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stosowanie przepisów prawa dotyczących ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska.
|